Co powinny zawierać pieczątki firmowe?

Pieczątki firmowe nie są wymagane jeśli chodzi o przepisy prawa ale jednak mogą się przydać przedsiębiorcom. Na wielu formularzach urzędowych znaleźć można miejsce na pieczątkę pomimo tego, że nie jest wymagane jej posiadanie. Pełni ona głównie funkcję informacyjną co pozwala na identyfikację danego przedsiębiorstwa.

Jakie konkretne dane powinny zawierać pieczątki?

Dane, jakie powinny widnieć na pieczęci determinują przepisy powiązane. Tam wskazane jest to, jakie dokładnie informacje powinny być zawarte na wszelkiego rodzaju pismach czy zamówieniach handlowych.

Pieczątki firmowe z nazwą firmy oraz imieniem i nazwiskiem danego przedsiębiorcy

W przypadku spółek z ograniczona odpowiedzialnością to mogą one zawrzeć na pieczęci firmowej pełna nazwę. Z uwagi na czytelność zazwyczaj korzysta się tylko z nazwy skróconej. W tej sytuacji musi to zostać zgłoszone przy rejestracji spółki. Jeżeli chodzi o jednoosobowe działalności gospodarcze to tutaj firmą jest po prostu imię oraz nazwisko danego przedsiębiorcy. 

Pieczątka firmowa zawierająca numer NIP

W obrocie prawnym i gospodarczym, przedsiębiorca powinien się posługiwać specjalnym numerem identyfikacji podatkowej czyli NIP. W tym przypadku wszelkiego rodzaju oświadczenia czy pisma oprócz tylko nazwy firmy powinny tez zawierać w sobie numer NIP.

Pieczątki firmy zawierające adres siedziby

Dane na temat siedziby firmy powinny być adekwatne do wszystkich adresów, które zostały podane przy rejestrowaniu działalności. Jeżeli chodzi o jednoosobowe działalności gospodarcze to w tym przypadku jeżeli siedziba nie jest określona należy posługiwać się adresem zamieszkania przedsiębiorcy.

Pieczęć firmowa nie musi już zawierać numeru REGON

Od kilku lat nie jest już obowiązkowe zamieszczanie numeru REGON na pieczątkach firm. Kiedyś obowiązek ten nakładała Ustawa o statystyce publicznej. Po nowelizacjach ten konkretny zapis zniknął, dlatego nie wymaga się już podawania numeru statystycznego na pieczęciach firmowych.

Dodatkowe informacje, które można umieścić na pieczęci firmowej to zazwyczaj: adres mailowy, adres strony internetowej firmy i numer telefonu.